Anders bekeken

Vrouwen in een onverwachte driehoeksverhouding

Figlia Mia (2018) van Laura Bispuri

Vrouwen in een onverwachte driehoeksverhouding

De relatie met je moeder is de eerste band die je in je leven opbouwt. Een band waarin zowel haat als liefde vlot kan vloeien. In ‘Figlia Mia’ spit regisseur Laura Bispuri die verbinding uit: hoe moederliefde een bloedband kan overstijgen, maar hoe de navelstreng voor altijd verbonden blijft. Door: Kubra Mayda en Inke Gieghase

Twee moeders strijden in het zomerse Sardinië om hun tienjarige dochter Vittoria. Nee, geen lesbisch koppel. Het gaat om het conflict tussen biologische moeder en adoptiemoeder. Dat hebben we al vaker gezien, maar niet zoals in de Italiaanse film ‘Figlia Mia’.

Ongewone ontmoeting

In de meeste adoptiefilms gaat het kind op zoek naar de biologische ouders, maar in ‘Figlia Mia’ stuit Vittoria (een rol van Sara Casu) in het begin al op haar biologische moeder, Angelica. Zij zit zich op het strand casual op te vrijen tegen een onbekende man. Angelica en de man proberen Vittoria snel weg te jagen zodat de seks kan beginnen. Vittoria keert terug naar het feest waar ze vandaan kwam, zonder te beseffen dat ze haar biologische moeder tegen het lijf is gelopen.

Een echte kennismaking zal niet lang op zich doen wachten.

Dit artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Word dus snel lid!

Naar de winkel!

Online abonnement

Neem een Online abonnement

Of neem een online abonnement en krijg toegang to alle artikels op de site.

Neem een online abonnement!

Lees verder in Zin in
Vrienden van Charlie

Ook Charlie friend worden? Stuur een mail voor info naar sophie@charliemag.be