Update

Update 3: We zijn goed op weg, maar we zijn nog niet gered

Update 3: We zijn goed op weg, maar we zijn nog niet gered

Op 16 januari lanceerden we een grote fundraising om het voortbestaan van ons magazine te garanderen. De campagne nam een vliegende start; in 2 dagen tijd zamelden we bijna 20% van het beoogde bedrag in. Maar we zijn er nog lang niet. Met nog 2 weken te gaan, en nog iets minder dan de helft op te halen, hebben we nood aan een extra push!

Na 16 dagen campagne voeren en mensen overtuigen om te investeren in jong talent en eerlijke journalistiek, staat de teller vandaag op €55.645. Bovendien mochten we meer dan 700 nieuwe abonnees verwelkomen in de Charlie Club. Die kregen deze week allemaal een speciale nieuwsbrief met extra veel give aways. En we kregen steun van een aantal gulle Charlies Angels, die we een plaats gaven op onze Wall of Fame. Welkom en bedankt!

“Onze toekomst op de lange termijn blijft onduidelijk. We zijn goed op weg, maar we zijn er nog niet.”

Wie onze fundraising op de voet volgt, zal misschien merken dat er sinds vorige week niet zo’n groot bedrag is bijgekomen. Op zich is het normaal dat elke fundraisingactie een ‘dipje’ kent halverwege de campagne. De eerste en de laatste dagen is je fundraising groot nieuws en komen de meeste giften binnen, maar in het midden van de campagne is het moeilijker om de aandacht vast te houden. Dus we panikeren nog niet – maar herinneren onze lezers er graag nog eens aan dat het nu of nooit is…

Dit is hoe ver het opgehaalde bedrag ons kan brengen

Met het budget dat we nu opgehaald hebben, kunnen we een half jaar met  minimale bezetting doorwerken en blijft onze toekomst op de lange termijn onduidelijk. We zijn dus goed op weg, maar we zijn er nog niet.

Lukt het ons om  €75.000 op te halen, dan garanderen we je dagelijkse dosis Charlie online en investeren in het verbeteren van de kwaliteit van onze journalistiek. We streven er dan naar twee bookzines uit te brengen en gaan daar ons stinkende best voor doen met de middelen die we hebben.

“Als 1% van onze maandelijkse 100.000 lezers een abonnement koopt, hebben we ons doel al gehaald.”

Lukt het echter om ons uiteindelijke doel – €100.000 – op te halen, dan zijn we zeker dat we jullie een jaar lang je dagelijkse dosis humor, inspiratie, empowerment en begrip kunnen geven. We blijven je realistische rolmodellen tonen en onderwerpen uitdiepen die jou na aan het hart liggen. We investeren in jong, vrouwelijk talent en zoeken naar een structurele oplossing om onze missie verder te zetten. Needless to say: dit is de heilige graal en het bedrag waar we naar streven!

We hebben nog twee weken om ons einddoel te halen. Geef jij onze fundraising de volgende push op weg naar de €100.000?

Dit is wat jij kunt doen om de €100.000 dichterbij te brengen

Is je loon net gestort? Treat yourself en neem een abonnement. Als 1% van onze maandelijkse 100.000 lezers een abonnement koopt, zijn we al aan ons doel.

Of koop vandaag geen fancy coffee maar investeer die 5 euro in onze fundraising. Als de helft van onze Facebookfans 5 euro schenkt, zijn we gered.

Om onze fundraising een duwtje te geven, doen we dit weekend een speciale actie: je kan de hele Charlie Collectie van bookzines kopen aan een voordeelprijsje. De actie loopt maar enkele dagen, dus wees er op tijd bij!

Heb je nog redenen nodig om ons te steunen? Bekijk dan deze video’s van schrijfster Dalilla Hermans en seksuoloog Wim Slabbinck die vertellen waarom zij vinden dat Charlie nodig is.


Keep spreading the word! We zijn super dankbaar voor iedereen die onze actie heeft gesteund met een abonnement, een gift of een post op sociale media. Dankzij jullie houden wij de moed er in.

Ik steun Charlie!

Ben of ken je een organisatie of bedrijf die ons op een andere manier kan ondersteunen of wil samenwerken? Laat het ons zeker weten.

Schrijf je reactie

Lees verder in Support
Vrienden van Charlie

Ook Charlie friend worden? Stuur een mail voor info naar sophie@charliemag.be

Colofon

  • Hoofdredactie Jozefien Daelemans
  • Chef redactie Selma Franssen
  • Marketing & partnerships Sophie Docx
  • Art Direction & fotografie Sarah van Looy Carmen de Vos Sandra Mermans
  • Design & code Birdseye design
Adres Redactie

Toko Space t.a.v. Charlie Magazine
Statiestraat 139
2600 Antwerpen