Charlies Etalage: Hip&Green

In Charlies Etalage gaan onze redactrices op zoek naar merken, producten of organisaties die verrassen. Met een origineel concept, een apart design of aandacht voor duurzaamheid hebben ze net dat tikkeltje meer. Kijk mee door ons winkelraam.

Voor onze kinderen mag het altijd wat meer zijn. We vullen kleerkasten en speelgoeddozen dat het een lieve lust is. Word je als ouder dan nog eens gezegend met een koningswens, dan barsten de kasten na enkele jaren uit hun voegen. Want als we marketeers moeten geloven, dragen dochters lieve rokken en jurken, zonen dragen stoere broeken en sweaters. Hierdoor wordt een stuk doorgeven van zusje op broertje moeilijk. Dit betekent steeds nieuw kopen, ook al roept jouw portemonnee en het milieu je een halt toe.

Anouk Caris van de webshop HipAndGreen wilt dit genderspecifieke aspect van kinderkleding anders aanpakken. Zij biedt naast jongens- en meisjesspullen ook unisex kledij aan. “Ik voelde dat steeds meer jonge ouders nadenken over duurzaamheid. Kwaliteitsvolle kleding kopen die leuk staat voor jongens en meisjes is hier een belangrijk deel van. Voor mij is dat unisex verhaal heel vanzelfsprekend”.

Hiermee raakt Anouk een gevoelige snaar bij de Charlies. Het idee van kinderkleding die je kan doorgeven, omdat de stukken niet ‘jongen’ of ‘meisje’ schreeuwen, spreekt ons enorm aan. Zo is sharing in de kinderkast eindelijk ook caring voor het milieu.

hipandgreen-slofjes

Het concept

HipAndGreen trekt duurzaamheid ver door. Anouk kiest spullen die gemaakt werden door mensen die met respect worden behandeld. Dit verdient een pluim in een modewereld waar de werkomstandigheden van veel textielarbeiders te wensen overlaten. Verder zet HipAndGreen ook op andere vlakken in op duurzaamheid. De stoffen van de kleertjes zijn ecofriendly. De transportdienst van jouw gekozen goodies doet een duit in het zakje van het milieu. En ook de verpakking houdt deze webshop zo duurzaam mogelijk. “Natuurlijk moeten wij werken met verpakkingsmateriaal om de kleertjes te kunnen versturen. Al ons verzendingsmateriaal, van plastiek tot kartonnen dozen, is gerecycleerd. En wij vragen ook aan onze klanten om deze verpakking weer te recycleren”. Als liefhebbers van all things eco kunnen de Charlies deze kijk op kinderkleding enkel aanmoedigen. Maar cruciaal is dat de spullen van HipAndGreen ook gewoon super trendy zijn. What’s in a name!

Het design

HipAndGreen biedt een geslaagde mix van trendgevoelig, unisex en eco. Van broekjes met ijsberenprint tot slofjes van leder dat niet werd bewerkt met chroom: bij deze webshop zit je goed. En Anouks bijzondere carrièreswitch maakt het verhaal achter deze winkel nog leuker.

Het verhaal

“Weet je, je gaat mij niet geloven, maar voor ik in de kinderkleding werkte, was ik officier bij de Belgische luchtmacht, van luchtverkeersleiding tot medewerker van de inlichtingendienst”, vertelt Anouk tijdens ons eerste gesprek. Anouk voelde al langer de goesting borrelen om haar leven om te gooien. Ze hing haar legeruniform aan de haak en repte zich samen met haar vriendin Tatiana naar beurzen met kinderkleding in Parijs en Kopenhagen. Acht maanden en heel wat onderzoek naar eco kinderkleding verder werd HipAndGreen geboren. “Ik heb nog geen dag spijt gehad van deze beslissing. Dit geeft mij zoveel energie. Ecologie en ons patroon van overconsumptie boeide mij al langer, maar voor kinderkleding was er zo weinig te vinden in het eco segment. Ik geloof sterk in dit ecologische verhaal. HipAndGreen blijft groeien. En merken die toch niet aan onze standaarden blijken te voldoen, vliegen er uit. Onverbiddelijk.”

hipandgreen-samen

Het verdict

Anouk van HipAndGreen is fan van Charlie Magazine en de Charlies zijn fan van HipAndGreen. De inzet voor duurzame kids clothes, de look van de kleertjes, Anouks verhaal: we love it! Leuke bonus is dat HipAndGreen de enige online plek is in België waar je het Finse merkje Papu Stories vindt. Verder veel Scandinavisch schoons in de webshop: van Mini Rodini tot Tiny Cottons. In mijn winkelmandje ligt alvast de Hibernation-sweater en de ijsbeerbroek. One happy momma!

Praktisch
Waar te koop: op de webstek van HipAndGreen, tiens.
Kleertjes/schoentjes op de foto’s: van de merkjes Tiny Cottons, Easy Peasy (sloefjes) en Papu Stories.
Prijzen: van €5 voor een haarclip tot €175 voor een dikke winterjas
!JOEPIE! Van 17/09 tot 30/11 geeft Hip & Green de lezers van Charlie Mag 10% korting op het aankoopbedrag. Gebruik bij je bestelling de code Hip&Charlie
Have fun @ www.hipandgreen.com!
Foto’s: Sarah Van Looy
Charlies Etalage is een gesponsorde rubriek. Charlie werkt samen met merken die onze missie en waarden delen. Zo helpen we elkaar vooruit. Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met Hip & Green.
2 reacties

Plaats zelf een reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zonder jou geen Charlie!

Kom bij de leukste club van het internet en krijg: 2 bookzines per jaar, Charlie goodies en toegang tot alle online artikels.

En het allerbelangrijkste: de wetenschap dat je bijdraagt aan een stem die nodig is!

Colofon

  • Hoofdredactie Jozefien Daelemans
  • Chef redactie Selma Franssen
  • Marketing & partnerships Sophie Docx
  • Art Direction & fotografie Sarah van Looy Carmen de Vos Sandra Mermans
  • Design & code Birdseye design
Adres Redactie

Toko Space
t.a.v. Charlie Magazine
Statiestraat 139
2600 Antwerpen

%d bloggers liken dit: